לוגו
חיפוש

מי זכאי לקבל דרכון רומני?

רומניה היא אחת המדינות האחרונות שהצטרפה לאיחוד האירופי, היא נחשבת כחברה באיחוד רק משנת 2007. אך עבור אלו המבקשים להשיג דרכון אירופאי ונחשבים לבעלי צאצאים רומניים, יש כאן אפשרות מצוינת להנות מהמצב ולהשיג דרכון אומני השייך לאיחוד האירופי ומאפשר להנות מכל היתרונות של האיחוד. במאמר הבא נסביר, מי זכאי לקבל דרכון רומני?   

 

גלגולו של החוק המסדיר את נושא קבלת האזרחות

ברומניה התנהלה קהילה יהודית מפוארת לאורך שנים. כמו רוב הקהילות הללו בתקופת השואה חלקים נרחבים ממנה נרצחו, וגם השנים הבאות תחת השלטון הקומוניסטי לא האירו פנים ליהודים במדינה. אם השנים רוב האוכלוסייה היהודית עזבה את רומניה והגיעה לישראל. בשנת 1989 קרס הגוש הקומוניסטי והמציאות ברומניה השתנתה.

בשנת 1991 הפרלמנט הרומני אישר את החוק העוסק בקבלת אזרחות רומנית ומתוקף כך גם עבור הוצאת דרכון רומני. החוק עודכן מספר פעמים וכיום הוא מגדיר בבירור את הדרישות לקבלת האזרחות. קבלת רומניה לאיחוד האירופי בשנת 2007 האיצה עבור רבים את הדרך לקבלת הדרכון הרומני הפותח את השער לאירופה ולעולם כולו.

האיחוד האירופאי

תנאי הסף לקבלת אזרחות רומנית

החוק הקובע בנושא זה נחקק ברומניה כאמור ב1991 ועודכן מספר פעמים עד למצב שבו הוא נמצא כיום. החוק מגדיר שלושה סעיפים שמי שעומד בדרישות שלהם, רשאי להגיש בקשה עבור הוצאת דרכון רומני.

 

הסעיף הראשון –

הסעיף הראשון מתייחס לתקופות הזמן בהם מי שעזב את המדינה יהיה רשאי להגיש בקשה. ישנן 3 תקופות כאלו המוכרות על פי החוק הרומני.

  1. מי שעזב את רומניה בפרק הזמן של אחת משתי התקופות הבאות:

ינואר 1950 עד ינואר 1952

יולי 1964 עד סוף 1965

  1. מי שהוריו, או הורי הוריו עזבו בתקופות אלו ייחשבו כמי שיש להם זכאות עבור הוצאת דרכון רומני.
  2. אזרחים רומנים שעזבו את המדינה לאחר 1971 ולא ויתרו על האזרחות שלהם.

הסעיף השני מתייחס אל אזרחים רומנים שעזבו את המדינה ונאלצו בשל כך לוותר על האזרחות שלהם בכפיה. אלו יכולים להגיש בקשה לאזרחות עבורם ועבור ילדיהם, אם טרם מלאו להם 18 שנים. הסעיף השלישי מתייחס לכאלו שהוריהם או הורי הוריהם נולדו ברומניה, אך נאלצו לעזוב בכפיה ולוותר על האזרחות שלהם.

 

התהליך להגשה וקבלה של האזרחות הרומנית

על מנת למצות את הזכויות בעבור הוצאת הדרכון הרומני, יש לעבור מספר שלבים בדרך אל קבלת הדרכון הרומני / אירופאי המיוחל.

  • בדיקת זכאות – מומלץ לבצע אותה אצל עורך דין מומחה לתחום ולהבין האם אתם עומדים בדרישות הסף הנדרשות.
  • המצאת מסמכים – במידה ואתם זכאים על פי הבדיקה, תצטרכו להמציא מסמכים שונים מישראל ומרומניה, המעידים על כך שיש לכם זיקה לרומניה.
  • הגשת הבקשה בצורה מסודרת לשלטונות הרומנים על ידי הקונסוליה הרומנית בארץ.
  • קבלת האישור לאזרחות. במידה והבקשה נדחתה, יש אפשרות להגיש ערעור.

כדאי לזכור ולציין שההליכים ברומניה לא תמיד מצטיינים ביעלות יתרה, והתהליך עצמו עלול לקחת זמן ממושך.

דרכון רומני

אולי יעניין אותך גם

איך מוציאים דרכון פורטוגלי
ויזה, דרכונים ואזרחויות
איך מוציאים דרכון פורטוגלי

זה מכבר תקופה שכולם מדברים על הוצאה של דרכון פורטוגלי, אבל לא כולם יודעים איך עושים זאת. יש מי שסבורים שמדובר בהליך מורכב שאורך זמן

קרא עוד »
איך מקבלים דרכון ירוק
ויזה, דרכונים ואזרחויות
איך מקבלים דרכון ירוק

חולמים על טיול בחו"ל כבר תקופה אבל אתם לא יודעים מידע אודות קבלת דרכון ירוק? אם כן, הגעתם למקום הנכון. כדאי שתדעו קודם כל, שישנם

קרא עוד »