לוגו
חיפוש

איך מקבלים דרכון ירוק

חולמים על טיול בחו"ל כבר תקופה אבל אתם לא יודעים מידע אודות קבלת דרכון ירוק? אם כן, הגעתם למקום הנכון. כדאי שתדעו קודם כל, שישנם לא מעט פרסומים שגויים ברחבי הרשת בנוגע לדרכון הירוק. כדי שניישר קו, חשוב לציין תחילה כי משרד הבריאות מבקש לפרסם שכל תעודה שמעידה על התחסנות נגד קורונה שהיא אינה רשמית מטעם משרד הבריאות – אינה ברת תוקף.

עכשיו, כשאתם יודעים את הפרט החשוב ביותר בנושא, אפשר להמשיך הלאה ולציין בפניכם איך אפשר לקבל דרכון ירוק. הנה כל הפרטים שאתם צריכים לדעת.

 

רקע אודות חיסוני הקורונה

כידוע, מדינת ישראל מטילה הגבלות על אלו שלא מתחסנים נגד הנגיף המסוכן שמשבש בתקופה האחרונה את ההתנהלות של הגלובוס כולו.  כדי להגיע למצב של מינימום חולים קשה בנגיף, המדינה החליטה להוציא "תו ירוק". הזכאים לתו זה הם אלו שעונים על הקריטריונים הבאים:

  • אנשים שהתחסנו את כל חיסוני הקורונה
  • אנשים שהחלימו מקורונה

נכון לרגע כתיבת מילים אלו, אין אנשים נוספים שזכאיים לקבלת התו הירוק מלבד אלו שצוינו לעיל. לכל אחת מהאוכלוסיות הללו יש תוקף שונה לתו הירוק.

 

מהו תוקף  התו הירוק

התוקף של התו הירוק מותאם לכל אוכלוסייה בנפרד. כלומר, אנשים שעברו את כל החיסונים נגד הנגיף ויש להם אישור מטעם משרד הבריאות שמוכיח זאת, יכולים להשתמש בתו בתוקף של חצי שנה. שימו לב! התו הירוק תקף החל משבוע לאחר קבלת מנת החיסון השנייה. תוקף התו הירוק בקרב מחלימים, משתנה בכל פעם ויש לבדוק זאת מראש אל מול משרד הבריאות.

 

איך מקבלים דרכון ירוק?

אם אתם עונים על הקריטריונים שנכתבו לעיל, אתם זכאים לקבל את הדרכון הירוק. עליכם להיכנס אל האתר של משרד הבריאות ולהנפיק דרכם את הדרכון הירוק. בעת כניסתכם אל האתר, תידרשו למלא את הפרטים האישיים הבאים:

  • מספר תעודת זהות
  • תאריך לידה
  • מספר טלפון
  • כתובת דואר אלקטרוני

לאחר מכן, תתבקשו לסמן שאתם מאשרים למשרד הבריאות להשתמש במידע שלכם מקופת החולים שבה אתם מבוטחים. בסיום ההליך תוכלו לקבל את הדרכון הירוק שיופיע על מסך המחשב או המכשיר החכם שלכם. כפי שניתן לראות, מדובר בהליך פשוט וקל לתפעול.

חשוב לציין כי הדרכון הירוק לא רק יאפשר לכם לצאת מהארץ אל מדינות שונות, אלא גם יקנה לכם הטבות משמעותיות בכל הנוגע לכניסה לארץ. ההנחיות משתנות מפעם לפעם, אך נכון לרגע כתיבת מילים אלו, בעלי דרכון ירוק זכאים לקבל פטור מבידוד. לעומת זאת, אלו שלא קיבלו את הדרכון, ייאלצו להעביר בידוד בביתם או במלונית מטעם המדינה.

התו הירוק הינה אלקטרונית, כך שאין מדובר במסמך או דרכון פיזי שאתם צריכים לסחוב אתכם ממקום למקום. עליכם רק להציג את הדרכון במקומות המיועדים באמצעות המכשיר החכם שלכם.

איך מקבלים דרכון ירוק

אולי יעניין אותך גם

איך מוציאים דרכון פורטוגלי
ויזה, דרכונים ואזרחויות
איך מוציאים דרכון פורטוגלי

זה מכבר תקופה שכולם מדברים על הוצאה של דרכון פורטוגלי, אבל לא כולם יודעים איך עושים זאת. יש מי שסבורים שמדובר בהליך מורכב שאורך זמן

קרא עוד »