לוגו
חיפוש

תפקידו של סיפור במופעי קסם

לא פעם במופעי קסם, הקוסם לא מסתפק רק בהצגת קסמים אלא גם מעניק סיפור מסגרת לאותם ביצועים. סיפורי המסגרת הללו אולי נראים כמו משהו מיותר למי שמגיע מבחוץ, אבל בתוך עולם הקוסמים ישנו קונצנזוס נרחב על כך שאותם סיפורים הם חלק בלתי נפרד מכל מופע קוסמות. אם אתם לא מבינים למה, אנחנו כאן כדי להסביר לכם הכל על תפקיד הסיפור במופע.

 

מופעי קסם

מופעי קסם מאפשרים לנו להיפגש עם עולם שנמצא מעבר. המקום בו יש דברים נסתרים וחבויים לפתע נגלה למול העיניים שלנו. התצוגה הזו מתרחשת בעיקר בעזרת מעשי הקסם, אולם סיפור המסגרת לאותם מעשים יכול להעניק להם הקשר מיוחד. עוד לפני שנדבר על תפקידו של הסיפור כפי שתוכלו לראות כאן https://asael-magic.co.il/, חשוב להבין את יתרונותיו של מופע הקוסמות.

 

מה היתרונות של מופעים כאלו

למופע קוסמות יש יכולת לקחת את המשתתפים בו למקום של מעבר. העובדה שאנחנו לא מבינים הכל מעוררת בנו את הדחף לנסות ולמצוא הסברים לדברים הבלתי ברורים. המופע יכול לשמור אותנו מרוכזים במשך זמן רב, למרות שחלק ניכר מהדברים אנחנו לא באמת מבינים איך הם קורים. בנוסף, המופע מאפשר אינטראקציה חיובית בין המשתתפים שמרגישים תחושת ספק משותפת.

 

למה חשוב להכניס את הסיפור למופע

התפקיד של הסיפור הוא להעניק הקשר לכל אותם מעשי קוסמות. בסופו של דבר סל האפשרויות של הקוסמים הוא די מוגבל, ואם הייתם במספק מופעי קוסמות כנראה שכבר חלק ניכר מאותם מעשים הם דברים שאתם מכירים. ההבדל בין המופעים הוא סיפור המסגרת שאותו הקוסם מעניק לקסם. כל קסם יכול ללמד אותנו משהו או לעורר בנו ספק מסוים, וזה כבר תלוי בסיפור המסגרת שיהיה לו.

 

הסיפור ככלי לשמירה על הקהל

המאבק הקשה ביותר בכל מופע קוסמות הוא לא על הצלחת הקסמים אלא על היכולת של הקוסם לשמור את הקהל איתו לכל אורך המופע. זה לא סוד שהיום לרוב האנשים אין יכולת הקשבה גבוהה מידי, וכאן נכנס התפקיד של הסיפור. צפייה במספר מעשי קסם באופן רצוף היא לא באמת דבר שיכול לרתק. בעזרת הסיפור הקוסם שומר את הקהל איתו כל הזמן ומעביר את המסרים הרצויים.

 

איך עושים את זה נכון

הדרך הנכונה לספר את הסיפור תוך כדי מופע הקוסמות היא לא לתת לאף שלב לפגוע בחברו. גם תוך כדי ביצוע המעשים הקוסם צריך לספר את הסיפור, וכמובן, אסור לו להגיע למצב שבו הוא מספר סיפור במשך כמה דקות רצופות בלי לבצע אף קסם תוך כדי.

 

לסיכום

בכל מופע קוסמות, אנחנו רואים שהקוסם מספר לא מעט סיפורים. הסיבה לכך היא שהסיפור מעניק לקסם מסגרת, ומאפשר לקוסם להכווין את הקהל למקום מסוים. בנוסף, הסיפור משמש גם ככלי עבור הקוסם לשמור את הקהל במופע מרוכז.

מה היתרונות של מופעים כאלו

אולי יעניין אותך גם

מורים
כללי
6 פעילויות מגבשות למורים

עבודת צוות חזקה חיונית להצלחת בית ספר. צוות מורים מגובש ומלוכד יעבוד בצורה יעילה יותר, יתמוך זה בזה ויספק סביבה לימודית חיובית יותר לתלמידים. פעילויות

קרא עוד »
כללי
14 סיבות לעבוד בחו"ל

עבודה בחו"ל הפכה לבחירה פופולרית יותר ויותר עבור אנשים המחפשים הרפתקאות חדשות, צמיחה אישית וקידום קריירה. הפיתוי של התנסות בתרבויות שונות, לימוד שפות חדשות והרחבת

קרא עוד »
3 הופעות שאסור לכם לפספס!
כללי
3 הופעות שאסור לכם לפספס!

בימים האחרונים עלו לרשת תוצאות של מחקרים שגילו שיש למוזיקה השפעה חיובית על המוח. אם פספסתם את הכתבות בנושא, כדאי שתדעו שמחקרים שנערכו לאחרונה גילו

קרא עוד »
צפון הארץ
כללי
איך בוחרים לינה בצפון הארץ?

אזור צפון הארץ התברך בנופים מדהימים, היסטוריה עשירה ותרבות תוססת, מה שהופך אותו ליעד פופולרי למטיילים. בין אם אתם מתכננים ביקור כדי לחקור את אזור

קרא עוד »