לוגו
חיפוש

תמיד חלמת על אזרחות אירופאית? החלום קרוב מתמיד

בעולם גלובלי כמו שלנו, חשוב להחזיק באזרחות זרה. כאשר האזרחות הזרה היא של מדינה אירופאית חזקה, מדובר במציאה של ממש. הודות להיות ישראל כור היתוך אליו הגיעו עולים מכל העולם וכן הודות להיסטוריה של עם ישראל, עם הכלים הנכונים כמעט כל ישראלי יכול להיות זכאי לאזרחות אירופאית. הצטרפו אלינו ותתקרבו אל החלום.

 

הגעה אל היעד

לפני שנסביר כיצד להשיג דרכון אירופאי ומה צריך לעבור לשם כך, נציג לכם את השורה התחתונה בנושא. ככל שאתם מעוניינים בדרכון אירופאי, היכנסו לקישור הבא https://www.amichaizlaw.co.il  צרו קשר עם עורך הדין והנוטריון עמיחי זילברברג והוא ידאג לכם לאזרחות האירופאית המיוחלת.

 

חוקי הגירה

כל מדינה בעולם מחזיקה בחוקי הגירה, אשר מגדירים מי יכול לבוא בשערי המדינה, לאילו צרכים הוא יוכל להגיע למדינה ואף מי זכאי לקבל אזרחות של המדינה. כך, רשויות ההגירה האמריקאיות יכולות להעניק "גרין קארד" לצרכי עבודה לעובדים בארצות הברית, הרשויות בקנדה מעניקות אשרות כניסה לתיירים למדינה והרשויות הישראליות מעניקות אזרחות למי שעומד או עומדת בקריטריונים לכך.

 

בישראל – חוק השבות

כאמור, חוקי ההגירה משתנים ממדינה למדינה. בישראל, הקריטריון הבסיסי לפיו מי שאינו תושב ישראל יוכל לקבל אזרחות, הוא עיקרון חוק השבות. לפי חוק זה, כל מי שלפחות אחד מסביו או סבתותיו היה יהודי ולחלופין הוא נשוי ליהודייה, יהא זכאי לקבל אזרחות ישראלית. זאת, מכיוון שמדינת ישראל רואה בעצמה מדינת היהודים עבור כלל היהודים בעולם.

 

דרכונים אירופאים לישראלים

רוב המקבילות של חוק השבות בעולם, אכן שמות דגש על מוצא אתני. מי שיהיה זכאי לדרכון פולני, למשל, הוא מי שיש לו שורשים פולנים. לשמחתם הרבם של היהודים האשכנזים, מוצא פולני זה או אחר מאפיין את מרבית יהודי אשכנז.

בני עדות המזרח אינם מקופחים אף הם בסוגיית הדרכונים האירופאים. בשלהי המאה ה-15, בשנת 1492, היהודים גורשו ממלכת ספרד על ידי המלכים פרדיננד ואיזבלה. חמש שנים לאחר מכן, בשנת 1497, היהודים גורשו גם מפורטוגל. אותם מגורשים פנו אל שטחי האימפריה העות'מאנית – אל תורכיה עצמה, צפון אפריקה ואף אל ארצות המזרח התיכון. כל אותם יהודים מוכרים בשם קהילת הספרדים.

בשנים האחרונות, הכרה פורטוגלית בעוול שהיא עשתה ליהודים בצירוף רצון באזרחים משכילים, הוביל להכרה בצאצאי המגורשים כזכאים לאזרחות פורטוגלית. כך, נפתחה הדרך עבור בני עדות המזרח לאזרחות פורטוגלית.

 

עורך דין לדרכון אירופאי

על אף הזכאות לדרכונים, הדרך להוצאת הדרכון סבוכה ומפותלת. ראשית, נדרש להגיע לשגרירות ולהוכיח זכאות. לאחר מכן, יש לעבור הליכים פרוצדורליים רבים אשר רק בסופם ייקבע האם אכן יש להעניק אזרחות אירופאית למבקש זאת.

ככל שתעברו את דרך החתחתים הזאת בעצמכם, סביר שתכשלו. מנגד, אם תבחרו בשירותיו של עורך דין המתמחה בתחום, ההליך כולו יהפוך לפשוט ונוח עבורכם ואתם תוכלו ליהנות מהדרכון האירופאי שלכם.

 

לסיכום

לסיכום, יהודים ישראלים רבים זכאים לדרכון אירופאי, פולני או פורטוגלי. עורך דין המתמחה בתחום יוכל לעזור לכם לממש את זכאותכם ולהגשים את החלום לדרכון אירופאי.

דרכון

 

אולי יעניין אותך גם

חנות
מידע והמלצות לתייר
מה הוא סוכך מסך למרפסת?

המאה העשרים ואחת מאופיינת בעיקר בפריצות דרך טכנולוגיות שמביאות לעולמנו מוצרים חדשים ויעילים מתמיד. כך קרה גם בתחום הסוככים למרפסות וגינות, רמת הסוככים וההצללה שהם

קרא עוד »
כביש
מידע והמלצות לתייר
4 סיבות לעבור לרכב היברידי

הרכבים ההיברידיים הם הדור הלהיט של הרכבים. ולא סתם אנשים מעדיפים לנסוע לטיולים דווקא עם רכב היברידי. לרכב היברידי יתרונות רבים. כאן בכתבה נסקור הסיבות

קרא עוד »
טיול לרומא
מידע והמלצות לתייר
3 המלצות לטיול ברומא

רגע לפני שאתם נוחתים ברומא, אתם צריכים לדעת את ההמלצות החשובות ביותר שישפיעו על הטיול שלכם ויאפשרו לו להיות לא פחות ממושלם. כדי שזה יקרה,

קרא עוד »
המראה
מידע והמלצות לתייר
יש פה מישהו שלא טס?

יש פה מישהו שעוד לא טס, רק מתכנן לטוס, בדיוק חזר מנסיעה ומחפש כבר את הבאה שלו? כי זה באופי שלנו, הישראלים, לחזור מטיסה וישר

קרא עוד »