לוגו
חיפוש

4 מקומות מושלמים לטיולי זריחה בישראל

שעון מעורר, פנס, בגדים חמים, בקבוקי שתייה, מוטיבציה ומוזיקה.

אלו כל הדברים שדרושים כדי לצאת לטיול זריחה בארץ.

אם הכנתם אותם, אתם יכולים לדלג מיד לאפשרות הראשונה שתוצג במדריך שלנו.

אם טרם הכנתם, זה הזמן להתארגן בהתאם ולצאת אל עבר טיול הזריחה הנבחר.

מוכנים? הנה 4 המקומות המושלמים ביותר שבחרנו עבורכם לטיולי זריחה בארץ:

 

  1. מצפור הנוף – הר קרן נפתלי

שימו לב, אם אתם לא גרים בצפון, מצפה לכם נסיעה מעט ארוכה, אבל כזו ששווה כל רגע. מדובר בעמק החולה שמתאפיין לא רק בציפורים נודדות, אלא בזריחות היפות ביותר. המצפור אמנם נחשב לנמוך יחסית לפני הים, אך הוא נמצא בגובה של 1,000 מטר בערך מעל עמק החולה.

איך מגיעים? עוברים את רמות נפתלי וממשיכים בנסיעה על כביש 866. ממשיכים לכיוון דרום ובשלב מסוים פונים לכיוון מזרח בהתאם לשילוט שיכוון אתכם אל קרן נפתלי.

 

  1. המכתש הגדול – מצפה רמון

יכול להיות שלא ציפיתם לזה, הרי מדובר פה בעבודה רצינית. אתם צריכים לא רק לקום מוקדם ולנסוע אל המכתש, אלא, תקשיבו טוב, אתם צריכים להעביר שם לילה. לכן, כדאי שתכינו מראש גם את הפריטים הבאים:

  • אוהל (ועדיף שיהיה נגד גשם למקרה שיהיה טל בלילה)
  • שקי שינה
  • בגדים חמים
  • גרביים תרמיות
  • ציוד להבערת אש
  • אוכל

זה אולי נשמע קצת התעסקות, אבל תאמינו לנו, היא תשתלם לכם בסופו של דבר. אתם תמצאו את עצמכם מתעוררים לזריחה עם תצפית פנורמית ייחודית שצפויה להיצרב לכם טוב טוב בזיכרון.

איך מגיעים? נוסעים על כביש 206 לכיוון אתר החולות הצבעוניים ופונים כמה מטרים לפני היציאה מהמכתש.

 

  1. הר סדום – ים המלח

הר סדום מזמין אליו מטיילים שמוכנים לישון מעט שעות בלילה כדי להגיע לטיול טרום זריחה. אם אתם מעדיפים להגיע למקום עם הרכב, אתם יכולים פשוט להגיע ישירות לפסגת ההר. הפסגה נמצאת בגובה של כ-200 מטרים מעל פני ים המלח. לאחר שתחנו, אתם צריכים ללכת כמה צעדים בודדים אל עבר נקודת התצפית. שימו לב, יש כמה נקודות ואתם יכולים לבחור את הנקודה המועדפת עליכם ביותר. לאחר שתבחרו את הנקודה האהובה עליכם, אתם יכולים ליהנות ממראה מרהיב ביותר של זריחה שמאירה את כל אזור מדבר יהודה, הרי מואב וכמובן שגם את ירדן שנמצאת ממש ממולכם.

 

  1. מצדה

כמעט כל תיכון בארץ מוציא את התלמידים שלו לטיול זריחה במצדה, ולא סתם. מצדה נבחרה כמקום מועדף בגלל שהזריחה שנשקפת מקצה ההר מאירה את המדבר כולו וגורמת לא רק לשמים לקבל גוון ייחודי, אלא גם לחול שנשקף מלמעלה. שימו לב, שאם אתם בוחרים במצדה, ייתכן שתצטרכו ללכת ברגל את שביל הנחש במהלך הלילה. אם זה המצב, כדאי שתבואו מוכנים לצעידה.

שמש

 

אולי יעניין אותך גם