לוגו
חיפוש

מעיינות חמים בישראל – המדריך המלא

קר לכם? חולמים לצאת לטבע ולצלול למעיין כדי להתרענן אבל אתם לא ממש בעניין של היפותרמיה? אל דאגה! בשביל זה יש את המעיינות החמים בארץ.

תשאירו את הדרכון בבית ותכינו בגד ים ומגבת, כי אתם הולכים להכיר את כל המקומות החמים (תרתי משמע) שיש לארץ שלנו להציע.

הנה 4 המעיינות החמים בישראל שכל אחד צריך להכיר:

 

  1. עין קדם

מביני עניין יודעים שעל קו החוף של ים המלח, ממש סמוך אל השפך של נחל קדם, יש כמה מעיינות חמים (ויש מי שיאמרו רותחים). אם אתם מתכננים לנסוע לאזור בקרוב, כדאי שתיקחו בחשבון את העובדות הבאות:

  • אל תתחברו מידי לבריכה אחת

הבריכות במקום משנות בכל פעם את צורתן ומיקומן. כך שאם תגיעו לשם בשנית ותחפשו את הבריכה האהובה עליכם מהביקור הקודם, היא כנראה לא תהיה שם (אבל כן תהיה בריכה אחרת בקרבת מקום).

 

  • הטמפרטורה של המים משתנה מבריכה לבריכה

רגע  לפני שאתם קופצים ראש לבריכה (לא מומלץ בשום אופן, חלק מהבריכות רדודות), כדאי שתבדקו עם קצה כף הרגל את הטמפרטורה של המים. בזמן שבריכה אחת תהיה "חמה" בריכה אחרת יכולה להיות "רותחת". לכן, חשוב שתבררו מראש שמדובר בטמפרטורה שמתאימה לכם.

 

  • מומלץ להצטייד בבקבוק מים

המים מאוד מלוחים, כך שחשוב מאוד שתצטיידו מראש בבקבוק מים מתוקים שישטוף מכם את כל המלח.

 

  1. מאגר עורבים

לא מעט אנשים חולמים על הרגע הזה שבו הם יפתחו ברז בטבע ויגלו מאגר של מים חמים שיאפשרו להם לנוח בתוכו, להירגע ולשכוח לכמה רגעים מכל המחשבות הטורדניות שמלוות אותם ביום יום. אם אתם מזדהים עם התיאור הזה, אתם צריכים להגיע אל רמת הגולן. שם תוכלו למצוא את מאגר עורבים שיחמם אתכם בימי הקיץ והחורף.
רקע אודות המאגר: קידוח שנעשה במקום על ידי רשויות המים חשף נביעה הידרותרמית בטמפרטורה גבוהה ומאז ועד היום, המקום מאפשר לכל אדם באשר הוא להגיע ולהתחמם ממי המאגר.

 

  1. "חם קר"

מכירים את הרגע הזה שבו אתם פותחים בו זמנית את שני הברזים בבית? אחד על חום, השני על קור. מכירים? אז תדמיינו עכשיו את אותה סיטואציה רק בגדול. בלהבות הבשן יש מקום שנקרא ה"חם קר" והוא שילוב של מים רותחים עם מים קרים. המצב קורה בגלל שבקיבוץ להבות הבשן יש צינור מים שמוזרמים אליו מים חמים. המים הללו מתמזגים עם מי הירדן הקרים, כך שנוצר מצב שבו יש שילוב בין טמפרטורות שונות. מדובר בחוויה ייחודית שלא באה לידי ביטוי בכל יום בשנה. המים מוזרמים אל הנחל רק בימים שבהם הברז פתוח. אז אם אתם מתכננים להגיע למקום, כדאי שתוודאו עם אנשים שטיילו באזור או עם מכרים שגרים בסביבה אם הצינור מזרים מים חמים.

מים

 

אולי יעניין אותך גם