לוגו
חיפוש

מה הוא הליך בדיקת הזכאות לפטור ממס הכנסה?

כדי לקבל פטור מתשלום מס הכנסה, צריך לעבור תהליך. ולא מדובר בתהליך של יום. כאן ריכזנו עבורכם את המידע שחשוב להכיר לפני שנכנסים לתהליך כזה. אז גם אתם מוזמנים לבדוק את זכאותכם לקבלת פטור ממס הכנסה, כי בסך הכל מדובר בפטור משתלם ואפילו רווחי במיוחד. מוזמנים להמשיך איתנו.

 

שלב ראשון = בירור נתונים קיימים

בשלב הראשון כדי לבדוק ס למי מגיע פטור ממהכנסה, יש צורך בבירור הנתונים הקיימים והתאמתם לדרישות החוק לצורך קבלת פטור מתשלום מס. בדקו האם יש לכם אחוזי נכות? האם אין לכם אחוזי נכות אבל תוכלו להוציא אחוזי נכות על שמכם? במקרה שיש לכם סיכויים לצבירת אחוזי נכות גבוהים, ייתכן מאוד שאתם זכאים לקבל פטור ממס מסיבות רפואיות.

 

מי זכאי לקבלת פטור ממס?

בעלי נכות רפואית שנקבעה לתקופה של מעל חצי שנה והיא עומדת על 90% באופן משוקלל על כל איברי הגוף. הפטור יינתן בתנאי שעל ליקוי אחד קיימים 40% נכות לכל הפחות.

 

שלב שני = הגשת הטפסים הנדרשים

אם יש לכם כבר אחוזי נכות על שימכם, יהיה עליכם להגיש טופס בקשה לקבלת פטור ממס בצירוף המסמכים הנלווים הכוללים דו"ח סיכום של הוועדה הרפואית ותלוש שכר אחרון.

אם עדיין לא נקבעו לכם אחוזי נכות, יהיה עליכם להתחיל את ההליך מחדש ולפנות לרשות המיסים כדי לעמוד בפני וועדה רפואית הקובעת אחוזי נכות. הוועדה מתקיימת במוסד לביטוח הלאומי ולכן התהליך יהיה ארוך יותר. לאחר סיכום הוועדה תצטרכו להגיש את הבקשה לקבלת פטור ממס ולצרף את המסמכים הנדרשים.

 

שלב שלישי = ההחלטה מתקבלת

לאחר שעמדתם בפני וועדה רפואית יהיה עליכם להמתין לקבלת תשובה מרשות המיסים. ההחלטה תתקבל בכתב וגם אתם וגם רשות המיסים רשאים לערער אחריה. ניתן להגיש ערעור תוך 45 יום מיום קבלת ההחלטה.

 

שלב רביעי = קבלת הפטור

הפטור נכנס לתוקף וכעת אתם לא צריכים לשלם מס הכנסה על הכנסות שהן מתחת לתקרה הנקובה בחוק. על פטור שיכלתם לקבל כבר לפני שנת המס הנוכחית, תוכלו לקבל החזר מס רטרואקטיבי על 6 השנים האחרונות.

 

איך מומלץ להגיש את הבקשה לקבלת פטור ממס?

כדי להגיש את הבקשה לקבלת פטור ממס הכנסה בצורה יעילה ונכונה, ההמלצה היא להיעזר בחברה מקצועית המסייעת לבעלי זכויות רפואיות במימוש זכויותיהם. חברה כזו תדע להגיש את הבקשה בצורה הנכונה והיעילה ביותר. הגשה בליווי חברה מקצועית המנוסה בתחום, מכפילה את סיכויי הצלחת התיק באופן משמעותי.

שימו לב, מדובר בכספים שלכם ואף אחד לא ידרוש אותם ממס הכנסה מבלעדיכם. כדי לקבל את הכספים שלכם חזרה עליכם להגיש בקשה ולעקוב אחריה. על הכספים חלה חובת התיישנות ולא תוכלו לתבוע כספים על יותר משש השנים האחרונות. נצלו את מה שמגיע לכם.

מס הכנסה

אולי יעניין אותך גם

מורים
כללי
6 פעילויות מגבשות למורים

עבודת צוות חזקה חיונית להצלחת בית ספר. צוות מורים מגובש ומלוכד יעבוד בצורה יעילה יותר, יתמוך זה בזה ויספק סביבה לימודית חיובית יותר לתלמידים. פעילויות

קרא עוד »
כללי
14 סיבות לעבוד בחו"ל

עבודה בחו"ל הפכה לבחירה פופולרית יותר ויותר עבור אנשים המחפשים הרפתקאות חדשות, צמיחה אישית וקידום קריירה. הפיתוי של התנסות בתרבויות שונות, לימוד שפות חדשות והרחבת

קרא עוד »
3 הופעות שאסור לכם לפספס!
כללי
3 הופעות שאסור לכם לפספס!

בימים האחרונים עלו לרשת תוצאות של מחקרים שגילו שיש למוזיקה השפעה חיובית על המוח. אם פספסתם את הכתבות בנושא, כדאי שתדעו שמחקרים שנערכו לאחרונה גילו

קרא עוד »