לוגו
חיפוש

הכירו את זכויותיכם לאחר חזרה מרילוקיישיין בחו"ל

חוזרים לארץ אחרי זמן רב שבו התגוררתם בחו"ל? מזל טוב! בתור תושבים חוזרים, כדאי לשים לב שיש המון זכויות שמגיעות לכם לקראת חזרתכם.

מעוניינים לשמוע עוד? המשיכו לקרוא!

 

מי נחשב לתושב חוזר?

ראשית, כדאי לשים לב שהזכויות עבור תושבים חוזרים ניתנות על בסיס מענה לקריטריונים. מי שזכאי לזכויות בתור תושב חוזר מרילוקיישן הוא אזרח ישראלי בגיל 17 ומעלה בזמן השיבה לארץ. תנאי נוסף הוא שהחוזר היה תושב בעבר ושהה בחו"ל לתקופה של לפחות שנתיים. בזמן ששהיתם בחו"ל, כל עוד ביקרתם בארץ לסירוגין או ברציפות לתקופה שאינה עולה על ארבעה חודשים בכל שנה, תיחשבו ככאלו שעומדים בקריטריון הנ"ל. תנאי נוסף להיחשבות לתושב חוזר הוא שלא קיבלתם סיוע כלשהו ממשרד העלייה והקליטה בשנים האחרונות.

 

מה הן זכויותיכם בתור תושבים חוזרים?

תנאי רווחה

בתור תושבים חוזרים, תוכרו על ידי המדינה כך בהתאם ותעמדו בכל הקריטריונים המוצגים לעיל. מי שמוכר כתושב חוזר נהנה מתקופת סיוע למשך 24 חודשים מיום השיבה לארץ. במידה ותקבלו סיוע מהמכס, תוכלו לקבל תקופת סיוע של 9 חודשים בלבד.

 

הטבות מס

במידה ושהיתם בחו"ל למשך 10 שנים רצופות לפחות, תוכלו לקבל הטבות מס כמו פטור למשיך 10 שנים על כל הכנסה שמקורה מחוץ לישראל. הפטור כולל כל הכנסה אפשרית (אקטיבית או פאסיבית) והפטור אף חל על נכסים מחות לישראל גם אם נרכשו לאחר תקופת החזרה ארצה. בנוסף, חברות הפועלות בחו"ל ונמצאות בבעלותו של התושב החוזר לא ימוסו באופן אוטומטי.

בנוסף, אם אתם תושבים חוזרים וסטודטים חוזרים, שימו לב כי אתם זכאים לפטור ממסי מכס, ממס ניה וממע"מ כאשר תרצו להביא א חפצי הבית מחו"ל בזמן שתחזרו לארץ. הטבה זו ניתנת למימוש תוך 9 חודשים ממועד הכניסה לארץ.

 

חינוך

במידה ואתם משפחה צעירה שחוזרת לארץ, כדאי לשים לב שאתם זכאים לסיוע מהמדינה במימון מעונות יום ומשפחתונים לילדיכם. סיוע זה מוענק לנרשמים אך ורק למעונות מוכרים. כמו כן, אם אתם סטודנטים עולים, תוכלו לקבל מימון מלא עבור שכר הלימוד שלכם. יש לשים לב שקבלת הסיוע מותנית בביצוע שירות חברתי קהילתי.

 

תעסוקה

תושבים חוזרים דורשי עבודה יכולים לקבל השתתפות מטעם המדינה במימון קורסי הכשרה בסיסית במדעי המחשב. המימון יכול להיקבע עד גובה של 3,750 ₪ ולא יעלה על שמונים אחוז מעלות הקורס.

 

צבא

במידה ואתם חיילים בודדים או משרתי שירות לאומי, אתם זכאים למענק סיוע ממשרד הקליטה בגובה שכר היסוד המלא של טוראי בשירות חובה. כמו כן, במידה ואתם חיילים בודדים, תהיו זכאים לסיוע בהוצאות דיור, לינה בבית החייל או בקיבוצים ייעודים ופטור מארנונה. אם אתם חיילי מילואים ששבו לארץ לאחר שהייה של יותר מ-5 שנים בחו"ל, לא תיקראו לשירות מילואים אלא אם כן תבקשו מיחידתכם להתנדב.

 

סיכום

תמיד נחמד לשוב הביתה! אם אתם מתכננים לחזור לישראל למטרת מגורים, חשוב שתהיו מודעים לזכויותיכם על מנת שתהיה לכם נחיתה רכה ככל האפשר!

 

 

אולי יעניין אותך גם

חנות
מידע והמלצות לתייר
מה הוא סוכך מסך למרפסת?

המאה העשרים ואחת מאופיינת בעיקר בפריצות דרך טכנולוגיות שמביאות לעולמנו מוצרים חדשים ויעילים מתמיד. כך קרה גם בתחום הסוככים למרפסות וגינות, רמת הסוככים וההצללה שהם

קרא עוד »
כביש
מידע והמלצות לתייר
4 סיבות לעבור לרכב היברידי

הרכבים ההיברידיים הם הדור הלהיט של הרכבים. ולא סתם אנשים מעדיפים לנסוע לטיולים דווקא עם רכב היברידי. לרכב היברידי יתרונות רבים. כאן בכתבה נסקור הסיבות

קרא עוד »
טיול לרומא
מידע והמלצות לתייר
3 המלצות לטיול ברומא

רגע לפני שאתם נוחתים ברומא, אתם צריכים לדעת את ההמלצות החשובות ביותר שישפיעו על הטיול שלכם ויאפשרו לו להיות לא פחות ממושלם. כדי שזה יקרה,

קרא עוד »
המראה
מידע והמלצות לתייר
יש פה מישהו שלא טס?

יש פה מישהו שעוד לא טס, רק מתכנן לטוס, בדיוק חזר מנסיעה ומחפש כבר את הבאה שלו? כי זה באופי שלנו, הישראלים, לחזור מטיסה וישר

קרא עוד »